معرفی تابلو فرش ابریشم
نوشته شده توسط : سینا شعبانی

یکی از وسایل تزیینی و پرطرفدار که برای بسیاری از مکان ها اعم از منازل و مکان های عمومی استفاده می شود تابلو فرش است که جنس ابریشم آن بسیار نفیس و ارزشمند است .

تولید فرش های ابریشمی دستباف به دوران صفویه بر می گردد که نسبت به دیگر انواع آن دارای زیبایی بسیار چشم نواز است . به دلیل ظرافت این الیاف ، فرش بافته شده با آن دارای بافت ریز است و درخشش زیادی دارد که رنگ های به کار رفته در آن را زیبا می کند .

الیاف ابریشمی با وجود دارا بودن لطافت و ظرافت بسیار زیاد دارای استحکام مناسب است و به همین دلایل در تولید تابلو فرش به کار می رود که باعث دو چندان شدن زیبایی آن می شود .

تابلو فرش دستباف با استفاده از الیاف های طبیعی مانند پشم ، کرک ، پنبه و ابریشم بافته می شوند که یکی از بهترین آن ها الیاف ابریشم است که جزء کالاهای لوکس و نفیس به شمار می آیدکه برای منازل و حتی به عنوان هدیه یا سوغات گران بها به کار می رود .

 

این نوع تابلو دارای مشخصات و ویژگی های خاصی است که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شویم .

تابلو فرش ابریشم

این نوع تابلو فرش بر اساس مقدار کاربرد الیاف ابریشمی به چند دسته تقسیم می شود : تمام ابریشم ، گل ابریشم و کف ابریشم .

تابلوی تمام ابریشم به نوعی گفته می شود که پرز و چله ی آن از جنس ابریشم باشد ، نوع گل ابریشم دارای حاشیه ، نقش و چله از جنس ابریشم است و تابلوی کف ابریشم دارای پرز با جنس ابریشم است که هر یک دارای مشخصات و قیمت های خاص هستند .

این الیاف به دلیل ظرافت و لطافت مورد استفاده قرار گرفته است و طرحی و نقشی که با این الیاف روی تابلو فرش ایجاد شود دارای زیبایی بسیار زیاد خواهد بود .

این الیاف در نوع دستباف به کار می رود چون ابریشم دارای خواصی است که استفاده از آن در نوع تابلو فرش ماشینی مناسب نیست .

در این تابلو ها از طرح های بسیار زیبا از جمله طرح مناظر طبیعی ، حیوانات ، آیات قرآنی ، گل و گلدان ، چهره و نقاشی های معروف جهان استفاده می شود که هر یک طرفداران خاص خود را دارند .

البته قیمت تابلو فرش ابریشمی از دیگر انواع تابلو فرش بیشتر است اما دارای ارزش و زیبایی منحصر به فرد می باشد .





:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: